η ταυτότητά μας

η ταυτότητά μας

Κυριακή 13 Ιανουαρίου 2013

Σονάτα του σεληνόφωτος

(Ανοιξιάτικο βράδυ. Μεγάλο δωμάτιο παλιού σπιτιού. Μία ηλικιωμένη γυναίκα ντυμένη στα μαύρα μιλάει σ' έναν νέο. Δεν έχουν ανάψει φως. Απ' τα δυο παράθυρα μπαίνει ένα αμείλικτο φεγγαρόφωτο. Ξέχασα να πω ότι η γυναίκα με τα μαύρα έχει εκδώσει δυο-τρεις ενδιαφέρουσες ποιητικές συλλογές θρησκευτικής πνοής. Λοιπόν, η Γυναίκα με τα μαύρα μιλάει στον νέο.)
 
"φησέ με ναρθ μαζί σου. Τί φεγγάρι πόψε! Εναι καλ τ φεγγάρι, - δ θ φαίνεται πο σπρισαν τ μαλλιά μου. Τ φεγγάρι θ κάνει πάλι χρυσ τ μαλλιά μου. Δ θ καταλάβεις. φησέ με νρθω μαζί σου.
ταν χει φεγγάρι, μεγαλώνουν ο σκις μς στ σπίτι, όρατα χέρια τραβον τς κουρτίνες, να δάχτυλο χν γράφει στ σκόνη το πιάνου λησμονημένα λόγια - δ θέλω ν τ᾿ κούσω. Σώπα.
φησέ με νρθω μαζί σου λίγο πι κάτου, ς τ μάντρα το τουβλάδικου, ς κε πο στρίβει δρόμος κα φαίνεται πολιτεία τσιμεντένια κι έρινη, σβεστωμένη μ φεγγαρόφωτο τόσο διάφορη κι ϋλη, τόσο θετικ σν μεταφυσικ πο μπορες πιτέλους ν πιστέψεις πς πάρχεις κα δν πάρχεις πς ποτ δν πρξες, δν πρξε χρόνος κ᾿ φθορά του. φησέ με νρθω μαζί σου.
Θ καθίσουμε λίγο στ πεζούλι, πάνω στ ψωμα, κι πως θ μς φυσάει νοιξιάτικος έρας μπορε ν φαντάζουμε κιόλας πς θ πετάξουμε, γιατί, πολλς φορές, κα τώρα κόμη, κούω τ θόρυβο το φουστανιο μου, σν τ θόρυβο δυ δυνατν φτερν πο νοιγοκλείνουν, κι ταν κλείνεσαι μέσα σ᾿ ατν τν χο το πετάγματος νιώθεις κρουστ τ λαιμό σου, τ πλευρά σου, τ σάρκα σου, κι τσι σφιγμένος μς στος μυνες το γαλάζιου γέρα, μέσα στ ρωμαλέα νερα το ψους, δν χει σημασία ν φεύγεις ν γυρίζεις οτε χει σημασία πο σπρισαν τ μαλλιά μου, δν εναι τοτο λύπη μου - λύπη μου εναι πο δν σπρίζει κ᾿ καρδιά μου. φησέ με νρθω μαζί σου".
Η Σονάτα του Σεληνόφωτος - Γιάννης Ρίτσος  (απόσπασμα)