η ταυτότητά μας

η ταυτότητά μας

Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2014

Αντιμετωπίζοντας την οικονομική κρίση...χωρίς χρήματα

Γράφει: Χρύσα Σαρρή
Ψυχολόγος , Ψυχοθεραπεύτρια

Πήρα χαρτί και μολύβι, επιστράτευσα όλη τη νηφαλιότητα και τη λογική σκέψη που μπορούσα να διαθέσω τη δεδομένη στιγμή, υιοθέτησα την πιο αισιόδοξη και θετική στάση μου, και πάλι...για μια ακόμα αναθεματισμένη φορά...οι αριθμοί δεν είναι υπέρ μου...

Χρωστάω-κινδυνεύω να χάσω το σπίτι μου-η επιχείρησή μου πάει για κλείσιμο-εκτίθεμαι παντού....Τα πράγματα είναι απλά, χρήματα δεν μπορούν να βρεθούν και η ευημερία είναι λέξη που χρησιμοποιούν μόνο οι πολιτικοί πλέον...

Και τώρα τι μπορώ να κάνω, τι μπορώ να σκεφτώ, τι θα μπορούσε να με κρατήσει σε εγρήγορση ως ενεργό άνθρωπο, πώς μπορώ να είμαι έτοιμος και αφυπνισμένος και να αντιδράσω με τον κατάλληλο τρόπο και στην κατάλληλη στιγμή σε κάτι θετικό που θα μου συμβεί και να αρπάξω μια ευκαιρία που θα μπορούσε να με βγάλει από το αδιέξοδο;

Σαφώς και αυτή η κατάσταση είναι μια διαρκής μάχη, η οποία εξελίσσεται με ζοφερό για όλους μας τρόπο, αλλά, ποιο θα είναι το όφελος να αποσυρθώ σε αυτή μου την ήττα; Μήπως τελικά μόνο κερδισμένος θα βγω, εάν διατηρώ την ελπίδα μου και ταυτόχρονα προσηλώνομαι στο στόχο μου, όσο απώτερος και εάν είναι αυτός;

Δεν έχω χρήματα, αλλά:

· Μπορώ να διαπραγματευτώ και να διεκδικήσω στο έπακρο ευνοϊκότερους όρους σε όλους τους προβληματικούς τομείς. Κάνω μια λεπτομερή καταγραφή των οφειλών μου και προσπαθώ να τις διακανονίσω. Έχω μια ολοκληρωμένη εικόνα για τα οικονομικά στοιχεία και τους πόρους που έχω διαθέσιμους, καθώς και για τις αντίστοιχες εκκρεμότητες.

· Μπορώ να μιλήσω και να μοιραστώ το πρόβλημά μου με ειδικούς του χώρου και άτομα που εμπιστεύομαι. Χρησιμοποιώ το διαδίκτυο για να πληροφορηθώ, να μάθω τα δικαιώματά μου, να συζητήσω με άλλα άτομα που έχουν παρόμοιο πρόβλημα. Ενημερώνομαι συνεχώς για τις εξελίξεις, χωρίς να επικεντρώνομαι μόνο στον οικονομικό τομέα.

· Μπορώ να αναπτύξω και να καλλιεργήσω τις δεξιότητές μου. Μια ξένη γλωσσα, ένα δωρεάν σεμινάριο,ανοιχτές ομιλίες που διοργανώνονται, η εκμάθηση μιας τέχνης, μια μαθητεία ή πρακτική σε μια επιχείρηση, ο εθελοντισμός, δίνουν μια νέα κατεύθυνση στη μέχρι τώρα αβέβαιη πορεία μου.

· Μπορώ να επικεντρωθώ στην εσωτερική μου φωνή, στα πράγματα που μου δίνουν έμπνευση, στη φιλοσοφία μου για τη ζωή που πάντα μου διδάσκει πράγματα ωφέλιμα για εμένα. «Ό,τι συμβαίνει, γίνεται για καλό»... Μπορώ να έρθω σε επαφή με τη Φύση, με το Θεό, με την πνευματική μου υπόσταση, με τη δική μου ξεχωριστή και προσωπική Νοηματοδότηση της Ζωής.

· Μπορώ να φροντίσω το σώμα μου και την υγεία μου. Μπορώ να διατρέφομαι σωστά, να πηγαίνω για περπάτημα, να διατηρώ το σώμα μου καθαρό, να έχω επαρκή ύπνο. Με τη γυμναστική και τον καθαρό αέρα παράγω τις ορμόνες της ευτυχίας, τις ενδορφίνες, και αυτό είναι εντελώς δωρέαν!!!

· Μπορώ να κάνω πράγματα που με ευχαριστούν, να χαλαρώσω, να ανακαλύψω τις κρυφές μου κλίσεις. Η κηπουρική, η μαγειρική, οι κατασκευές, η τέχνη, το διάβασμα, η Παράδοση, η διακόσμηση, η ραπτική....μακρύς ο κατάλογος των δραστηριοτήτων που είναι «ζηλευτές» από έναν άνθρωπο που εργάζεται τη σημερινή εποχή, με ελάχιστο ελεύθερο ή προσωπικό χρόνο.

· Μπορώ να σκεφτώ την κατάσταση διαφορετικά, με περισσσότερη λογική, απαντώντας στις παρακάτω ερωτήσεις:

- Πόσο πιθανό είναι να συμβούν αυτά που φοβάμαι – τι αποδείξεις έχω ότι θα συμβούν;

- Έχω αντιμετωπίσει κάτι παρόμοιο στο παρελθόν; Με ποιο τρόπο; Ποιο ήταν το αποτέλεσμα; Θα μπορούσα να κάνω και τώρα κάτι παρόμοιο;

- Ποια είναι η χειρότερη πιθανή συνέπεια της κατάστασης;

- Αν συμβούν αυτά που φοβάμαι, ποιο θα ήταν ένα αποτελεσματικό σχέδιο δράσης;

- Τι γνωρίζω για τη νέα κατάσταση; Τι αναμένεται από εμένα να κάνω; Τι πληροφορίες μου χρειάζονται και από πού θα μπορούσα να τις αντλήσω;

- Τι θα έκανε στη θέση μου κάποιος άλλος άνθρωπος τον οποίο εκτιμώ;

- Από πού θα μπορούσα να ζητήσω βοήθεια; Ποια άτομα στο περιβάλλον μου και τι ακριβώς θα μπορούσαν να κάνουν;



· Last but not least…δεν έχω χρήματα...αλλά...



Μπορώ να αγαπήσω και να αγαπηθώ, μπορώ να προσφέρω, να υποστηρίξω όσους με έχουν ανάγκη, να βοηθήσω την οικογένειά μου, να εμπνεύσω και άλλους ανθρώπους με το παράδειγμά μου, να γίνω χρήσιμος στη γειτονιά μου και στην πόλη μου, να προστατεύσω το περιβάλλον και τα ζώα.



Η έννοια της ευκαιρίας δεν έχει απαραίτητα θετική υπόσταση....



Άλλωστε η ίδια η ζωή που μας έχει δοθεί, ακριβώς από μόνη της αποτελεί τη δική μας ΕΥΚΑΙΡΙΑ!!!!!!!



Καλή Δύναμη σε όλους!



Θα χαρώ να λάβω σχόλια/παρατηρήσεις/προτάσεις σας στο chrysasa@gmail.com