η ταυτότητά μας

η ταυτότητά μας

Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2013

Πρέπει να αξιοποιήσουμε την ευκαιρία


Τη στιγμή που οι τοπικοί βουλευτές εξαντλούνται στον προσωπικό τους αγώνα για την επανεκλογή τους και ο Περιφερειάρχης αναλώνεται στην προσπάθεια της πολιτικής του επιβίωσης προσπαθώντας να φτιάξει στρατό από υποστηρικτές δημάρχους για να κρατηθεί στην καρέκλα με τις ευλογίες του Αντώνη Σαμαρά και του Ευάγγελου Βενιζέλου, ο αντιπεριφερειάρχης αγωνίζεται σχεδόν μόνος του για το οδικό δίκτυο υπενθυμίζοντας ότι ο χαρακτηρισμός του διαμήκη άξονα ως διευρωπαϊκού δικτύου αποτελεί μια χρυσή ευκαιρία για το νομό, η οποία με κατάλληλη αξιοποίηση και πιέσεις μπορεί να αποφέρει καρπούς για το οδικό δίκτυο…. Σε ανακοίνωση που εκδόθηκε από την περιφερειακή ενότητα Εύβοιας γίνεται αναφορά στην απόφαση που ελήφθη στις 18 Νοεμβρίου και για την ανάγκη αξιοποίησης της από τους φορείς του νομού ώστε να μην εξελιχθεί σε δώρο άδωρον….


Συγκεκριμένα το δελτίο τύπου αναφέρει:

"Όπως έχουμε ενημερώσει, από το έτος 2008 έχουμε ξεκινήσει μια προσπάθεια να ενταχθεί ο διαμήκης άξονας της Εύβοιας στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα.

Ήταν και είναι ο μοναδικός τρόπος να χρηματοδοτηθεί η κατασκευή αυτού του νευραλγικού για την Εύβοια άξονα με πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφού όπως είναι γνωστό, Εθνικοί Πόροι δεν υπάρχουν διαθέσιμοι.

Εκκρεμούσε μόνο η συζήτηση και η ψήφιση του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Η συζήτηση έγινε τη Δευτέρα 18/11/2013 και η ψηφοφορία την επόμενη 19/11/2013.

Ο Κανονισμός εγκρίθηκε με συντριπτική πλειοψηφία, όπως ανακοίνωσε ο Ευρωβουλευτής κ. Γιώργος Κουμουτσάκος, ο οποίος ήταν και ο εισηγητής στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο του κανονισμού για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα.

Από εδώ και στο εξής υπάρχει η δυνατότητα να χρηματοδοτηθεί η κατασκευή του διαμήκη άξονα της Εύβοιας από την Ευρωπαϊκή Ένωση και ειδικότερα από το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα (εργαλείο) «Συνδέοντας την Ευρώπη».

Να σημειωθεί ότι στην ίδια κατηγορία περιλαμβάνεται και το λιμάνι Χαλκίδας που πρέπει όμως να προχωρήσουν άμεσα οι μελέτες για την κατασκευή του, στη νέα θέση.

Αν λάβουμε υπόψη μας την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η οικονομία της χώρας και τη μεγάλη ανάγκη που έχει ο Νομός για την κατασκευή αυτού του βασικού οδικού Δικτύου, που εκτείνεται από τα Λ. Αιδηψού μέχρι την Κάρυστο, τότε μπορούμε να πούμε ότι ο χαρακτηρισμός του ως Διευρωπαϊκό Δίκτυο, είναι από τις σημαντικότερες εξελίξεις και μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της Εύβοιας.

Για να μη γίνουν όμως παρανοήσεις, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν σημαίνει ότι είναι εξασφαλισμένη η ένταξη ως έργου όλου του οδικού Δικτύου (του διαμήκη άξονα). Οι δεσμεύσεις που υπάρχουν είναι κυρίως για την παράκαμψη Χαλκίδας και μια κατ΄αρχήν θετική στάση του Υπουργού Υποδομών και για τις παρακάμψεις που έχουν ολοκληρωμένες μελέτες.

Επομένως χρειάζεται, το συντομότερο να συνεχιστεί η προσπάθεια, να ληφθούν όλες αυτές οι αποφάσεις και να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση των μελετών του βόρειου άξονα και να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατό.

Οποιαδήποτε ολιγωρία ή προσπάθεια μεμονωμένων ενεργειών είναι πολύ πιθανό να καταλήξουν σε βάρος του μεγάλου προβλήματος του οδικού δικτύου.

Μέχρι σήμερα δεν είχαμε τη δυνατότητα κατασκευής κανενός άλλου έργου στον διαμήκη άξονα, εκτός από την παράκαμψη Χαλκίδας.

Πρέπει τώρα να αξιοποιήσουμε με κάθε τρόπο τη δυνατότητα που έχουμε. "