η ταυτότητά μας

η ταυτότητά μας

Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2014

Ο Μέγας ποντικός...του ποντικώνα

Γ. Κατσάνος-φωτό:e-gnomi
Γράφει ο Γιάννης Κατσάνος, φιλόλογος


«Ζω και εργάζομαι σ΄αυτήν την πόλη, ως εκπαιδευτικός της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, είκοσι πέντε χρόνια. Κατοικώ στο κέντρο, κοντά στη Μητρόπολη και τη Δημοτική Αγορά. Είμαι πολίτης αυτής της πόλης από επιλογή. Μετέφερα τα εκλογικά μου δικαιώματα από τη γενέθλια πόλη μου, την Αθήνα. Πληρώνω ανελλιπώς τα δημοτικά τέλη, είμαι συνεπής στις υποχρεώσεις μου και συμμετέχω ενεργά στη ζωή της πόλης.

Στις τελευταίες επαναληπτικές δημοτικές εκλογές ψήφισα τον συνδυασμό του νυν δημάρχου γιατί γνώριζα σοβαρούς και ευαίσθητους ανθρώπους σ΄αυτόν και νόμιζα ότι, τουλάχιστον, ο διάλογος και ο σεβασμός της ιστορικής μνήμης θα ήταν μέρος της κουλτούρας του συνδυασμού.

Διεψεύσθην οικτρά.

Σε συνέντευξη
που έδωσε ο άρχοντας της πόλης σε τηλεοπτικό σταθμό πανελλήνιας εμβέλειας (ΣΚΑΙ- 20/11/2014 – 10 π.μ.- εκπομπή ΤΩΡΑ - http://www.skai.gr/player/TV/?mmid=254181) έκανε σαφείς τις προθέσεις της δημοτικής αρχής και τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τη δημοκρατία, τον σεβασμό της ιστορίας και της μνήμης της πόλης που τον έθρεψε. Απαράδεκτη στάση για τον πρώτο τη τάξει Δημοτικό Άρχοντα γιατί :
1. Επέτρεψε να εκτεθεί και να παρουσιαστεί στο πανελλήνιο η πληγωμένη από τον χρόνο και την αδιαφορία των Δημοτικών αρχών Δημοτική Αγορά Χαλκίδας. Για ποιο λόγο;
2. Σε μια πόλη, που έχει χαρακτηριστεί ιστορικός τόπος και σε ένα κτηριακό συγκρότημα χαρακτηρισμένο δις διατηρητέο μνημείο από το ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΝΕΟΤΕΡΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ τόλμησε να εκστομίσει ανερυθρίαστα και πανελληνίως την άποψη-θέση“ΝΑ ΤΟ ΓΚΡΕΜΙΣΟΥΜΕ”- και να αποκαλέσει ένα επίσημα χαρακτηρισμένο διατηρητέο κτηριακό συγκρότημα “ελλενίτ, τσίγκια, πλίνθοι και κέραμοι ατάκτως ερριμένοι”
3. Δεν επέτρεψε και απέτρεψε με ανάρμοστο για δημοτικό άρχοντα τρόπο να εκφραστεί η άποψη χιλιάδων συμπολιτών που επώνυμα και ενυπόγραφα ζητούν από τη Δημοτική αρχή το αυτονόητο, να σεβαστεί τη μνήμη της πόλης και τις αποφάσεις των θεσμικών οργάνων της πολιτείας.

Ζητώ συγγνώμη από τους συμπολίτες μου που με την ψήφο μου έδωσα τη δυνατότητα σε έναν άλλο συμπολίτη μου να διαγράφει, από τη θέση του δημάρχου, έναν αιώνα ιστορίας και μνήμης και να συμπεριφέρεται ανεπίτρεπτα σε άλλους συμπολίτες μου για ένα κομμάτι τυρί. Γιατί αυτό μόνο μπορεί να βλέπει στον “ποντικώνα” της καταρρέουσας από τη σκόπιμη αδιαφορία όλων των δημοτικών αρχών Δημοτικής Αγοράς Χαλκίδας ένας Μέγας Ποντικός: έναν αιώνα και πλέον μνήμης, σαν ένα κομμάτι τυρί... Θλιβερό.

Υ.Γ. Στην αποκατεστημένη πια Δημοτική Αγορά Χαλκίδας, μετά από χρόνια – και σε πείσμα του Μεγάλου Ποντικού – θα πρότεινα να δοθεί το όνομα της σκαριμπικής ηρωίδας Μύριαμ Χόπκινς Λάι, όπως την παρουσιάζει στον δικό του μπερντέ ο Ν.Δ.Τριανταφυλλόπουλος στο διήγημα “Το φάντασμα του ποιητή” από τη συλλογή “Λιμενάρχης Ευρίπου”, (εκδόσεις Κέδρος, Αθήνα 1993). Προτείνω θερμά την ανάγνωση αυτού του αντιπροσωπευτικού για την πόλη μας διηγήματος σε όλους τους γλάρους-συμπολίτες μου».



Πηγή: e-gnomi.gr





Eviain: Προσυπογράφουμε το κείμενο του καθηγητή Γιάννη Κατσάνου –ως ομοιοπαθείς και ομοιοαισθανόμενοι … Θα μπορούσαμε τα ίδια ακριβώς να έχουμε περιγράψει αλλά το έκανε για εμάς ο ίδιος ο κ Κατσάνος!!!!!!